3

Offizielles Statement von Bethesda zur Datenschutz-Lücke im Customer Service

Gestern wurde ja bekannt, dass es bei Bethesda eine massive Datenschutz-Lücke gab (mehr Infos in diesem Beitrag von VaultXXX). Heute Nacht hat Bethesda nun ein Statement dazu veröffentlicht:

Zitat von Bethesda (Quelle)

As previously reported, on December 5, 2018, we experienced an error with our Customer Service website that resulted in the exposure of a limited number of customer tickets. Upon discovery, we immediately took down the Customer Service website, remediated the error and restored the Customer Support website. We have conducted further investigation and analysis of this incident and would like to provide our Bethesda community with an update.

From our investigation, we have learned that, on December 5, 2018, there was a brief period of time during which customers accessing our Customer Support website may have been able to view the customer support tickets submitted by other customers during this same time period. Based on our current investigation, we believe this exposure window lasted approximately 45 minutes.
During this exposure window, fewer than 123 customer support tickets were submitted and may have been partially or fully viewed by others accessing the Customer Support website. Of those 123 tickets, it appears that no more than 65 customer support tickets contained personal data that may have been exposed.

Upon review of the exposed customer support tickets, we have confirmed that no user account passwords or full credit card numbers were included. The personal data exposed within the support tickets included:

  • name, user name and contact information(e.g., email, address and phone number), if submitted by a customer as part of a customer support ticket
  • proof of purchase information provided by a limited number of customer, related to game purchases from third party retailers

We are in the process of contacting customers who may have been impacted. We greatly value and appreciate our Bethesda community. Again, we sincerely apologize for this situation.

07.12.2018 um 8:36

⚑ Melden Das ist Spam / Werbung Das ist beleidigend

3 Antworten

Sortierung:
1

Wie man sieht ist bei Einbindung des Internet nicht nun das neue Spiel fehlerhaft. Die Spielhersteller scheffeln doch Milliarden. Können die sich keine besseren Programme und Programmierer leisten? Zumindest das Spiel würde vermutlich besser laufen, wenn man nicht nur ein zentrales Netzwerk in den USA hätte.

⚑ Melden Das ist Spam / Werbung Das ist beleidigend

Bist du dir sicher das alles über Server in den USA läuft. Ich kann keinen Beleg dafür oder dagegen finden, mehr als, das Amazon Server verwendet werden ist doch nicht bekannt.

Ich finde das spiel nicht besonders „laggy“, wovon man aber ausgehen sollte wenn es auf Servern in den USA laufen würde.

⚑ Melden Das ist Spam / Werbung Das ist beleidigend

Soweit ich das verfolgt habe scheint nicht beabsichtigt z.B. für Europa ein eigenes „Netzwerk“ zu verwenden.

⚑ Melden Das ist Spam / Werbung Das ist beleidigend

Anzeige

Unsere neue Community-Seite ist live mit u.a.

Anno 1800 Forum

und

Division 2 Forum

Nutzt einfach euren Benutzername und das Passwort von Vault76.de, um mitzumachen!

Fallout 76 Nuke Codes

> Ziel: Alle Silos
> Ab: May, 21
> Aktualisiert: vor 3 Tagen
>   [Jetzt prüfen]

Neue Themen
Leben mit Vault-Tec

RobCo Server Monitor

> Ziel: Fallout 76 Game Server
> Geprüft: vor 2 Minuten
> Status: Online

Fallout 76 Build Planer
Fallout 76 Discord Deutsch
Preisvergleich
Häufig gestellte Fragen